onsdag 21 mars 2012

Fortfarande vab

Att det ska behöva kännas såå dumt att vara hemma med sjuka barn. De behöver ju vara hemma tills de är friska och jag vill ju inte att andra ska skicka sina sjuka barn till förskolan. Man behöver ju inte sprida smittan mer än nödvändigt! Fast ändå känns det så jättedumt att vara hemma från jobbet! Jag vet ju hur svårt det är att få tag på vikarier och vilken tid det tar att få tag på någon som kan jobba. Men vad gör man när barnen inte orkar?

Nää!! 


NU bestämmer jag mig för att jag inte ska ha dåligt samvete för varken det ena eller det andra. Det är bra att jag ser till att mina barn blir friska ordentligt innan de går tillbaka. Att de hänger med i tempot. Det är bra för dem och därmed basta!!

De blir ju inte friska snabbare för att jag känner mig stressad över att vara hemma med dem... Eller?


// Att sluta kämpa och istället slappna av ger livet vingar och själen ro//

Anna

2 kommentarer:

  1. du är så klok som spolar det dåliga samvetet. du är ju inte hemma för att vara elak mot dina arbetskompisar :-) krya på kidsen! hälsar Ann

    SvaraRadera
  2. Njut av att umgås med barnen och släng det dåliga samvetet !! Har själv tre barn och försökte göra detsamma när de var små! sen en tag tillbaka jobbar jag som förskollärare och uppskattar föräldrar som tar sina barn på allvar och inser att de är människor som vi som behöver lugn och ro för att tillfriskna och som mår mycket bättre i det stora hela om de får göra det hemma och inte i en stor barngrupp där tempot är 100 hela dagen!
    Stå på dig och ha inte dåligt samvete, det tackar ingen för Kram Karin-Ida

    SvaraRadera