måndag 8 oktober 2012

Hitta lösningar!

Ensam hemma. Alldeles tyst i huset. Lugn och ro. Bara klockan som tickar. Och datorn som surrar.

Shit va stressande! Det är för tyst!

Det är så fullt upp jämt så det blir svårt att varva ner och bara vara. Måste övas... Längtar efter lite ledighet! Efter lite mer lugn och ro. Som det är nu så jobbar jag lite för mycket och det märks. Både på barnen, hemmet och på mig själv. Ja hela familjen märks det på. Barnen är trötta och lite griniga. Vill gärna sitta i mitt knä. Gärna alla på en gång... Mamma blir platt som en pannkaka! ;)
Hemmet... Ja det ser ut som om en storm har dragit fram och kastat runt allt... Behöver skura också...
Själv har mitt tålamod som normalt är ganska stort, eller egentligen jättestort, krympt. Till ibland nästan obefintlig storlek...

Vad jag gnäller... Mycke gnäll blir det... Jag som är allergisk mot gnäll... Får utslag i öronen! ;)


Ingen idé att gnälla. Bara att ta tag i saken istället och vända på det hela! Det blir ju inte bättre av att sitta här och tycka synd om sig själv... Prioritera om! Hitta lösningar på problemen!

Skiter i hur det ser ut här hemma just nu och drar ut i det fina höstvädret och njuter! Hög och klar luft! Solen lyser och det är lagom varmt ute! Underbart!!

Hoppas ni får en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar