lördag 9 juli 2011

Hållbart?

Hur lär man sina barn att vara försiktiga med sina saker? Att man inte kan kasta och hoppa på leksakerna för då går de sönder... Jag frågade dem om de tyckte att de hade för mycket saker? I så fall kunde vi ställa undan några en stund så blev det lite lättare att städa...

Tror att det är för lätt bara köpa... Vad lär sig barnen på det?? Slit och släng...

Sedan tittade jag mig omkring i vårat hem och insåg att vi har nog för många saker över huvud taget!!! Så nu har jag startat STORA ut-rensningen!!! Behöver vi alla saker som vi skaffar oss? Egentligen? Hmm...

Köpstopp ett tag!! Eller klarar jag det?

Hoppas att det smittar av sig lite på barnen! Att de ska vara lite rädda om det som finns här hemma och om varandra. Vara lite kreativa med det som vi har och inte slänga och köpa nytt hela tiden!

Ha en härlig dag!!

Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar