torsdag 11 juni 2009

Sommar, sommar, sommar!

Första dagen på sommarlovet!
Visst känns det underbart!
Nu ligger en hel sommar framför barnen och bara väntar fylld av spännande upptåg.
Jag ser fram emot min semester med. Det är bara 3 veckor kvar! :D
Jag skulle ha sovmorgon idag för jag börjar senare....
Men jag har bokat in en tid för 2.5 årskontroll på BVC......
Vad tänkte jag med?
Bara undrar......
Vi håller just nu på med att renovera lite på andra våning. Vi har fått hela huset för oss själva nu och det innebär att vi har fått dubbel så stor yta att bo på! Känns underbart! 80 kvadrat för 5 personer + en hund är trångt. Men 160....... Oj, oj, oj! Vad vi kommer att leta efter varandra.... hihi! Eller så är vi så vana med att gå på varandra att vi fortsätter med det..... hihihi!
Nu får barnen var sina rum. Det är kul att renovera! Jag är helt slut! Det är svårt att sluta när man börjat....... :)
Alla önskemål som vi ska ta hänsyn till och kompromissa med barnen kan ta tid.... Lilltjejen vill ha rosa hello kitty i hela rummet.... stora tjejen vill ha svart med döskallar och lillkillen vill ha allt blått med fotbollar på väggarna..... Sedan när vi är i affären och ska köpa färg mm. så önskas det mer och mer. Snart så har vi alla färger i alla rum.... Låter väl snyggt... men, men..... Vi låter de få sin vilja igenom så långt det går men ibland får man kompromissa lite som sagt.....
Återkommer med bilder senare.
Det regnar nu.... trist.... ska snart cykla till jobbet.... blött..... längtar till solen och värmen!
Må så gott här i sommaren och simma lungt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar