fredag 26 juni 2009

Sommarfest!

TRÖTTHET!
Kan man bli mer trött än så här? Vet inte....
Något roligare!
Igår va jag på sommarfest med jobbet. Bland annat va vi på Guldsmedsgårdens plantskola. Kanske inte låter så spännande men de har en pionodling som inte är av något annat i världen. De tar fram nya sorter hela tiden. Vi gick där bland åkrarna och tittade på alla underbara blommor och bara njöt. Ägaren gick med och pratade och pratade. Riktigt kul typ!
Tyvärr hade jag inte med mig kameran så jag kan inte dela med mig av all denna blomsterprakt men den va helt underbart ljuvlig! Jag lovar!
Sedan åkte vi till en liten affär som heter Storegården country living. Ligger mitt ute på landet intill en liten sjö... Bedårande! Där handlade vi olika inredningsprylar och någon köpte godis. Jag köpte små toffsar som jag inte vet vart jag ska ha men jag kände när jag va i affären att jag bara måste ha dem... underligt att man kan känna så ibland.... hihi! Det är en helt underbar liten affär där jag kan gå runt och titta flera varv. Jag hittar nya saker på varje varv.
Hon som äger affären har ett litet café också. Där fick vi en jättegod sallad. Hon hade haft fullt upp med alla konstiga allergier som vi har i vårat arbetslag och va riktigt nervös... hihi!
Det är inte lätt med allergier... hihi!
Hur som helst så va det en härlig kväll som vi tillbringade tillsammans och pratade. Det är inte alltid som vi kan sitta ner avslappnat och bara prata strunt... ;)
Må så gott!
(En vecka kvar innan semestern!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar