söndag 29 april 2012

Fyra barn!

Oj va sporadiskt jag är här nu för tiden... Tiden räcker inte till. Eller egentligen så har jag inte prioriterat detta. Det finns så mycket annat man vill hinna med. Både sånt som inte är så kul men även annat som är super roligt. Tandläkaren är inte kul... Men att gå på barnens teaterföreställningar är riktigt kul! Ofta handlar det om att prioritera. Inte alltid, men ibland kan jag det. Då har jag lärt mig att det är viktigt att tänka om lite. För tiden räcker inte till allt jag vill göra och jag orkar inte med allt som jag vill orka.

Ofta får jag höra;
- Hur hinner du med att jobba? Du som har fyra barn...
Eller så får jag höra;
- Jag förstår inte hur du orkar med att har så många barn...

Ofta så står några eller något av mina goa, härliga barn bredvid mig när jag får frågan. Jag funderar på vad mina barn tänker när de hör sånt. Reflekterar de över huvud taget över det eller inte? Hur känns det för dem att höra att någon frågar hur jag orkar med mina barn? Visst är jag trött ibland, det är jag, men det tror jag att alla föräldrar är vare sig de har ett barn eller tio. Och vad svarar man på såna frågor egentligen? Jag älskar ju alla mina fyra barn och jag orkar med dem. Och jobba måste jag ju även om jag kanske skulle vilja jobba lite mindre än vad jag gör. Jag skulle vilja ha en bra fras som jag kunde slänga i ansiktet på dem. Fast det gör ju inte saken bättre... Jag får hoppas att mina barn känner att jag finns här när de behöver mig och att de känner sig älskade och underbara. För det är just va de är - UNDERBARA!!


Ha en härlig kväll!

Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar