onsdag 16 maj 2012

Ont om plats!

Hemma och vabbar idag. Lite feber i huset. Försöker ta det lite lugn och ro men det är svårt! Det finns så mycket man borde göra. Ska bara... 

Just nu ser det ut att bli rätt ok väder så jag tänkte gå ut en sväng i trädgården. Har lite ont om plats till allt jag tänkt att odla och så. Vet inte hur jag ska göra och vilken plats jag ska sno... Jag har en bra plats kvar men den kräver alldeles för mycket jobb för att jag ska hinna klart i tid i år. Den får jag göra i ordning till ett annat år.
Sockerärt i gruppen Grönsaksväxter / Baljväxter hos Impecta Fröhandel (9090)
Bild lånad från Impecta

Lillkillen har blivit så stor nu. 1,5 år! Sitter bredvid mig här vid bordet och gnager på ett skalat äpple. Så spännande att se hur de växer! Man blir så stolt över sina barn. De behöver inte göra stora saker för att man ska känna förundran över hur livet går på hela tiden. Att kunna sitta på en stol och gnaga på ett äpple... Så stor man är då egentligen. Stoltheten hos mamman svämmar över!!  ;D

För att återgå till trädgården... Vi får se hur jag ska göra. Har ärtor och socker ärtor bland annat kvar att pilla ner i jorden. De tar ju lite plats... Sen ska squashen (hur stavas det?) ut och endel annat smått och gott.

Vi får väl gå ut och skrota lite så löser det sig nog.

Ha en bra dag!

Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar