tisdag 15 maj 2012

Tisdag!

Idag är det tisdag. Det betyder syföreningsmöte. Hej och hå... Jag har så svårt att komma ihåg att ta kort på det jag gör! Igår sydde jag nya gardiner till matsalen. Rullgardiner. Vita med blå och grå ränder. Jättefint blev det och jag är supernöjd. Nu ska det bara inhandlas ett band till dem. Nu hålls de uppe med nålar.

Vissa handgjorda saker är man extra stolt över. Jag har en sak som jag inte gjort själv men en för mig väldigt kär person har gjort. Det är en stor blå ryamatta. Den har min mormor knutit! DEN är jag rädd om!!! Så fin den är! Mallig över att få ha en sån skatt i mitt sovrum! Egentligen hade jag velat ha den i finrummet men men... Vissa saker vill man ha för sig själv! :)

Kika gärna in här för att se vad de andra medlemmarna har gjort. Det fanns en massa underbara fina saker att sno idéer från!  : P

Nu när det är vår så är det massor att fixa med ute i trädgården med. Växthuset, odlingslådorna, blomlådorna, landen... Listan kan göras hur lång som helst. Är lite rädd för att så förtidigt. Sår nog ofta lite för sent. Men när det är gjort så är det bara att vänta. Sen kan man njuta!

Ha en bra dag!

Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar