måndag 18 maj 2009

Härlig tid!

Det är en härlig tid ute just nu! Det börjar bli grönt ute överallt. Det kommer blommor här och där. Just nu har jag massor med gula härliga små solar som lyser överallt.... hrmf.... maskrosor.... Jag tycker de är jättefina när de blommar.... Men man kan undra vad grannarna tycker.... (nja, det lyser fint hos de med när jag tittar efter) Vi har en kanin så jag plockar så mycket jag kan men de små solarna lyser så fint här överallt ändå. hihi!
Äppleträdet blommar så fint just nu med! När det blåser så flyger mängder av små vita blomblad ner på gräsmattan. Våran 4 åring ville att jag skulle hämta pulkan så hon kunde åka för det snöade faktiskt! hihi! Hon är för söt!
Här är ett litet kort som jag gjorde på maran förra lördagen. Bättre sent än aldrig. Hade tänkt visa det tidigare men det har varit väldigt rörigt i veckan som gick. Tror väl att det ska lugna ner sig snart. Ibland lär man sig uppskatta lite vanligt vardagslunk.
Jag gav det till min mamma och pappa som tack för att de hade passat barnen heeela dagen! Tänk va snälla de är! Här fick jag sitta i lugn och ro och bara pyssla och prata strunt med min syster och andra trevliga pysselgalningar. Min man va ute på annat i stora staden. Jag tror att mamma och pappa hade fullt upp med att springa efter de små. ;)
När jag hämtat de små så åkte vi hem, bäddade ner oss allihop i samma stora säng och sedan tog det nog hela 5 minuter innan vi sov gott. :)
Härliga dagar!

Må så gott!

1 kommentar:

  1. Vad fint det blev. Hoppas ni hade kul. Vi kommer nästa gång - gäller bara att få till det! Kramis - Anki

    SvaraRadera