tisdag 12 maj 2009

Jobb!

Städdag! Hu! Jag ska kolla på en självgående dammsugare! Det ska jag fixa snaras! Det är inte kul att städa. Efter en svängom med dammsugaren här hemma så satte jag mig vid datorn.
Tog en välbehövlig paus.
Det hade kommit något passande och roligt på mailen!

Kom ihåg... !
ett lager damm skyddar träet inunder...
Ett hus blir ett hem först när man kan skriva 'Jag älskar dig' på möblerna.
Och om du inte har räknat ut det här än, så, snälla, lyd detta råd: Livet är kort. Njut av det! Damma om du måste, men vore det inte bättre att måla en tavla eller skriva ett brev,baka en kaka eller så ett frö...
Fundera över skillnaden mellan önska och behöva?
Damma om du måste, men man har alltför lite tid, till att simma över floder och klättra i berg, lyssna på musik och läsa böcker, umgås med vänner och leva sitt liv.
Damma om du måste, men världen är där ute med solen i dina ögon, vinden genom ditt hår, ett lätt snöfall, en regnskur. Den här dagen kommer inte tillbaka.
Damma om du måste, men tänk på att ålderdom kommer och den är inte vänlig. Och när du går bort -- och gå bort måste man -- ja då blir du, just du, mer damm!
Det är inte allt du samlat på dig, utan det du dräller omkring dig som visar vilket sorts liv du har levt.
Jag saknade att det finns för lite tid för att scrappa! hihi!
Nu ska jag baka en kaka för jag älskar kakor! Kan inte få nog!
Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar