måndag 4 maj 2009

Vilken underbar helg vi har haft! Vädret har varit toppen och jag har njutit i fulla drag!
Bara tagit det lugnt. Inte gjort något extra alls. Bara suttit på altanen..... ha! NOT!Vad gör ni när ni är lediga? Jag passade på att tvätta, det va ju så bra tork ute... Sedan försöker man städa... Men att städa när man har barn är det samma som att kratta löv när det blåser! Börjar man i ett hörn och arbetar sig frammåt så kan man nästan, bara nästan ana vart man började... Saker, framför allt leksaker, letar sig på något konstigt sätt ut på golvet igen....?? Men, men... Det är ingen idé att bry sig för det är detta livet jag lever nu. Små barn och lite tid...
Och jag njuter av detta livet!

Släppte städningen, det får se ut som om en tornardo har dragit fram inne hos oss ett tag till. Jag tänker inte plocka upp mer nu.

Tog en kopp och gick ut för att se hur härligt vårt päronträd blommar! Hoppas vi får många päron i år!

Spirean blommar också för fullt och man känner doften när man går förbi. Härligt! Jag väntar bara på att syrenerna ska börja blomma. Den doften är ljuvlig!
Har börjat packa lite inför helgens scrappmara i Vårgårda. Planerar lite men är låååångt ifrån klar. hihihi! Vi får väl se vad jag släpar med mig för saker.
Ha de så gott!

1 kommentar:

  1. Hej!
    Så vackra päronblommorna är och spireorna, en njutning att titta på! Här är det långt innan tex. äppelträden står i blom, men tiden rusar iväg denna tiden på året så snart är det sommar innan man vet ordet av! Vi ska ta vara på våren och njuta, städa gör vi när det regnar, om vi ids....

    SvaraRadera