måndag 13 juni 2011

Pigg!

Idag har jag en vilopaus! I alla fall just nu. ;) De större barnen är i skolan och förskolan och lillkillen sover. Då får man passa på att ta en kopp kaffe. Jag håller mig ganska strikt från socker och vitt mjöl så det blir inget till kaffet just nu. Är en riktig gottegris! ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄlskar småkakor!!!! Inte godis men småkakor kan jag äta hur många som helst! Å hur bra är det egentligen? Tarmarna fungerar superdåligt och humöret åker berg och dalbana. Humör-svängningarna är värst. Jobbigt för både mig själv och omgivningen. Är sååååå mycket lugnare nu. Har mer ork och tålamod. Ser lite mer positivt på tillvaron nu. Får till och med komplimanger att jag ser pigg ut! Det är ju underbart att höra!! Man blir ju så lycklig!! Då kan jag avstå från några kakor till och bara äta dem vid speciella tillfällen. För helt tänker jag inte sluta äta kakor. De smakar ännu godare då om man inte känner att man måste äta 10 till bara för att orka med dagen! (Sockerberoende, jag vet, jag vet.) Håller på att kämpa mig ur detta, sakta men säkert! Tar ett steg i taget.

Hoppas ni får en härlig dag!!!

Anna

1 kommentar:

  1. Jag är imponerad! Kämpa på bara!
    Jag är sockerberoende till max men skulle inte fixa att att stå emot. Hejja! Hejja! :)

    Jag önskar dig en fortsatt fin dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera