fredag 30 december 2011

Ett enklare liv!

Jag måste erkänna. 
Jag har ett mål för 2012...

Att leva enklare!

Hur gör man det då?

Ja, det är just det jag ska försöka komma på nu. Hur stannar jag upp mitt i vardagen och njuter av det jag har istället för att sakna det jag inte har?

Börjar lite försiktigt med en lista på vad som är viktigt för mig:

* Kärlek!
* Familjen!
* Lugn och ro!
* Mindre stress( helst stressfri!) Utopi? Den som lever får se! :)
* Äta bra så jag klarar av att vara stressfri! 
* Mysa och bara vara!
* Tillåta oss att vara lata!
* Tystnad, mindre buller!
* Ta vara på tillfällen när de ges och inte "ska bara" först!
* Vara utomhus och röra på mig!

Den kommer säkert att fyllas på med mer viktiga punkter. Men det viktigaste jag kommit fram till just nu är att det inte är någon idé att gnälla om man inte är beredd att ändra på förutsättningarna till ett enklare liv. Har funderat på detta länge nu men inte riktigt vetat hur eller vart jag ska börja. Är så otålig och vill se resultat med en gång!  Att leva mer stressfritt är ju inte något som ger ett snabbt resultat eg, utan något man får jobba med under en lång tid. Men just nu känner jag att om jag börjar med mig själv så har jag i alla fall någon sorts utgångspunkt.  :)

Jag som blir stressad av att inte ha koll på saker och ting... Hur ska jag kunna släppa på kontrollen och bara leva? När jag inte har något att göra så börjar ju hjärnan att tänka... Måste lära mig att fokusera på de tankar som ger livsenergi! 

Det är lätt att sitta här och tänka ut hur man vill leva. Det svåra är att leva som man tänkt ut! 

Nu hoppar jag i och ser om det flyter!!

Ha de gött!

Anna

1 kommentar: