fredag 30 december 2011

Lycka!

Lycklig är ingenting man blir, utan något man väljer att vara!

Ord som jag tar med mig in i 2012!
Inga löften, inga mål, inga krav.

Efter nyår börjar jag arbeta igen efter nästan 1,5 års mammaledighet. Hur ska detta gå!?! En vanlig vardag med arbete och lämning och hämtning av barn dag ut och dag in. Hur ska man orka med? Kommer jag att fixa detta? (Har ju i och för sig hjälp av en underbar pappa till barnen.) Känns ändå konstigt och stressande. Den ena delen av mej säger:
Klart du fixar detta! Du fixar ju allt! 
Men jag har en annan sida som oroar sig och säger:
Nja... Vi får väl se hur det går... Kommer detta verkligen att funka?
Oj oj oj...

Tiden som mammaledig har gått superfort! Kan knappt fatta att den är slut snart. Bara några få dagar kvar och idag lyser solen, gäller att passa på att njuta lite extra.

Idag väljer jag att vara nöjd med att solen skiner och att jag är hemma tillsammans med underbara barn! 
Och jag tänker att 2012 blir magiskt!!

Ha en bra dag!

Anna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar