onsdag 7 december 2011

Fläckborttagningsmedel

Härom dagen hade barnen pysslat och målat. Ni anar inte så fina konstverk jag har fått. Superfina! 
: )
Jag fick även "konstverk" på bordet... Brukar använda tuschpennor som går att få bort från kläder och möbler, tvättas lätt av med vatten. Men denna gången hade jag köpt några andra pennor som jag till min stora fasa inte gick att tvätta bort med vatten!! Hämtade lite diskmedel och skrubbade! 
Skrubbade så jag blev svett! Fläckarna satt som berget..
 : (

Då kom jag på det!! 
Jag har ju våta tvättservetter i badrumsskåpet!
Å vips!!
Inga fläckar!!
: )
Den första lyckan och lättnaden jag kände när färgen försvan övergick ganska snart till:
Nää! 
Usch!!
Å detta tvättade jag mina barn med förut!! Det va länge sedan jag slutade använda sådana. Vill inte torka mina barn med dessa. Något skumt måste det ju vara i dem för de torkar ju aldrig i paketen och de blir inte dåliga... 
OCH man kan torka bort fläckar med dem. Fläckar som man inte kan få bort med vatten... Eller med lite diskmedel eller tvål... Gillar dem inte pga av detta. Det känns inte bra alls.

Så nu är det definitivt slut på denna idioti!
Vatten finns ju nästan överallt att få tag på. Eller ta med sig lite till blöjbyten är ju inte så krångligt, egentligen.
Egentligen...
: )

Ha de gött!

Anna

1 kommentar:

  1. Usch vad otrevligt! Jag tycker att det känns om en varningsflagg att kemikalieexperter rådde föräldrar att absolut inte torka barnen i ansiktet med våtservetter för att inte få kontakt med munnen. Då vill jag inte torka alls!

    SvaraRadera