fredag 13 januari 2012

Gråa hår!

- MAMMA!! VA DU ÄR GRÅHÅRIG!!! 
:/
- Jaha... svarade jag lite trumpet...
- Ja men, jag säger ju typ bara sanningen ju!!!
- Åh, Jag vet... svarade jag lite mer surt.
- Förlåt mamma, men det är ju typ så ju!!

Vilket påhopp!!! tänkte jag tyst för mig själv men jag vet ju att hon här rätt. Såg det själv häromdagen... Det såg värre ut än tidigare... Varför varför varför??? 

Härom dagen läste jag på nätet att man kunde bli gråhårig av att äta gluten om man inte tålde detta... Ha ha ha!!! tänkte jag. Jag som började bli gråhårig när jag va så där 20 år... Nu är jag 36... Ni kan ju tänka er hur det ser ut... Det är ju inte brunare precis...

Jag läste det på en blogg om bland annat glutenintollerans. Jag vet inte om detta stämmer men i så fall så vet jag vem av mina barn som kommer att bli gråhårig tidigt!! Ett av våra barn har en mage som beter sig precis likadant som min gör. Och som min mormors gjorde... Och som min mammas... Och de blev gråhåriga tidigt! Om det ligger i generna att bli gråhåriga tidigt eller om det ligger i generna att inte kunna äta gluten, det vet jag inte. De åt och äter gluten.

Om det är så och om jag slutar äta gluten nu, kan jag hejda de grå då eller är det kört tro? Kanske ska man inte bara sluta med ngt så där bara utan att prata med läkare... Eller ngn annan kunnig. 

Om jag testar ett tag och min mage mår bra så är det väl eg bara att fortsätta. Eller? Sen om mina grå blir fler eller mindre (vilket jag hoppas på) det får vi väl se. Vill inte färga mer för jag HATAR utväxten som blir när håret växer ut och då lyser det grått!! Ska nog dokumentera detta så jag har ngt att jämföra med! :)

Vi får väl se! 

Må så gött!!

Anna



1 kommentar:

  1. Testa! Det gjorde jag , läs om mina erfarenheter i min blogg, "Kreativa Dalkullan" på dalaglitter.com

    SvaraRadera