fredag 8 januari 2010

Fredag!

Så va det fredag igen!
Hurra!
Planerar att göra lite soppa till kvällsmat, ta ett glas vin och sedan är det bara att hugga in i godispåsen!
Själv e jag inte så förtjust i godis. Påsen e mest för barnen. Men choklad gillar jag.
Eftersom jag inte tål mjölk så måste jag (stackars mej....;) ) hålla mig till de sorterna som är av lite bättre kvallité.... Trist.... NOT! Haha!
*
Tänk, jag brukar gnälla över hur andra tycker det är så svårt att laga mat och baka utan mjölkprodukter. Det finns ju så många bra alternativ nu. Det är inte så svårt.......
OM man vet hur man gör.....
*
Detta OM kom över mig som en blixt från klar himmel när jag skulle planera förrätten till nyårsfirandet. Då skulle det komma gärster med andra allergier blev jag varse om...
OJ, OJ, OJ!
Nötallergi!
Ve och fasa!
Det är ju inte så att jag trillar av pinn´ om jag får i mig lite mjölk men nötallergi är ju livsfarligt!
Då kom jag att tänka på att jag är ju väldigt van att byta ut mot havre- eller soja baserade produkter. Fråga gärna den som har allergi vad man kan använda och hur det fungerar.
Förrätten blev i alla fall bra tillslut. Mycket god! Det va kul med en utmaning så man inte riskerar att trampa på i gamla hjulspår. :)
Nu måste jag sluta skriva för jag stavar bara fel hela tiden. Man kan tro att jag redan öppnat flaskan..... ;) (så är inte fallet) Det är bara min hjärna som har "tagit helgledigt"! ;)
Må så gott!

1 kommentar:

  1. Ja det här med allergier är inte lett..Är själv nötalergiker så jag vet vad du pratar om...
    Ha en mysig kväld!

    Irene

    SvaraRadera