onsdag 6 januari 2010

Tänk om.....

Tänk om jag va en modig tjej!
Vad skulle jag göra då?
Oroar man sig mindre när man är modig?
Det finns hela tiden en liten röst i bakhuvudet som säger:
Tänk om.....
tänk om du inte lyckas......
tänk på vad andra kommer att säga och tycka....
tänk om du har fel......
så där kan man väl inte göra!
*
Det är svårt att vara modig!
Vad vill jag egentligen?
Jag vill ju prova på men då vill jag ha ett sånt där skyddsnät som fångar upp mig om jag faller!
*
Jag får fundera vidare så kanske jag återkommer!
Jag vet ju egentligen vad jag vill men det är svårt att driva fram sina galna idéer ibland och så måste man kompromissa ibland när man lever i en familj! Alla idéer är inte så galna egentligen!
*
Må så gott!

1 kommentar:

  1. Kul att du är med! Jag har länkat till dig inne hos mig.
    Kram Sussie

    SvaraRadera