söndag 10 januari 2010

Funderingar!

Sitter här och funderar lite.
Vad är det egentligen som gör ett hem mysigt, välkomnande och hemtrevligt?
Är det det senaste modet?
Är det att ha det välstädat och prydligt?
Jag vill ju gärna ha det städat och inte för rörigt. Men jag kanske inte har det så välstädat jämt....
Jag har ju 3 barn och en hund som gärna hjälper till med att dekorera hemmet... ;D
Undrar vad folk säger när de kommer hem hit.... Det har jag funderat lite på .....
Eller...
Egentligen....
Det är ju vårt hem.....
Vi gör väl som vi vill...???
Eller???
Är det en försvarstanke?
Hur vill vi ha det egentligen?
Den tanken ska jag nog sova på.
Får vi se om jag är ngt klokare i morgon! :)
*
Ha en härlig vecka allihopa!
Må så gött!

2 kommentarer:

  1. Det är nog veldigt olika vad som gör ett hem mysigt och hemtrevligt!
    Jag tror att man måste känna efter om JAG tycker att mitt hem er trevligt! Uavhengig av vad andre tycker och vad modet säger...
    Ha en fin uke!

    Klem Irene

    SvaraRadera
  2. Ett hem för mig är att varje sak jag lägger ögonen på i rummen hemma har hamnat där för att jag tycker om dem. Ett hem behöver inte vara toppmodernt. Det är den personliga prägeln som gör det mysigt och hemtrevligt.
    Smaken är olika. Yngsta dottern berättade att en klasskompis hade fällt kommentaren att det såg ut som en svinstia hos oss. Jag frågade varför hon sa så? -För att vi har så gamla saker hemma hos oss. -Men mamma, jag tycker vi har jättefint.
    Så olika kan smaken vara.....
    Du har en hemtrevlig blogg!

    SvaraRadera